تبلیغات
بدنسازی - تاثیر پروتئین در حجم عضلات

به نام خدا

بدنسازی
امروز   به وبلاگ  بدنسازی  خوش آمدید


¿تاثیر پروتئین در حجم عضلات
چهارشنبه 5 مرداد 1384

تاثیر پروتئین در حجم عضلات


كربوهیدراتها و پروتئین نقش بسزایی در ایجاد عضلات دارند.
رژیم‌های لاغری با كربوهیدرات پایین با افزایش مصرف پروتیین در فرد اشتها را مهار می‌كند. به گزارش پایگاه اینترنتی ‪ ، medlinepluse.com‬كاهش كربوهیدرات در رژیم غذایی باعث كاهش وزن نمی‌شود.

دانشمندان دانشگاه كشاورزی و دامپزشكی كپنهاگ دریافتند با كاهش مصرف كربوهیدرات‌ها سهم پروتئین در جیره روزانه غذایی افزایش می‌یابد. مصرف پروتئین در مجموع كالری كمتری به بدن می‌رساند. حتی افزایش مصرف پروتئین مانند گوشت و لبنیات كم چرب به تنهایی در رژیم غذایی باعث كاهش وزن می‌شود.

به گفته محققان دانشكده پزشكی واشنگتن در سیاتل تاثیر كاهش كالری رژیم غذایی در كاهش وزن قابل مقایسه با تغییر نوع مواد غذایی مصرفی نیست.

در زژیم كم نشاسته مصرف چربی و پروتئین افزایش می‌یابد. با افزایش مصرف پروتیین اشتها كم می‌شود. به این ترتیب میزان كالری رسیده به بدن كم می‌شود.
در این تحقیق ‪ ۱۹‬تن كه برای هر كدام از آنها رژیم بخصوصی تجویز شده بود مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه نشان داد در رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین شخص كمتر احساس گرسنگی می‌كند. بنابراین به طور خود به خود از خوردن غذا اجتناب می‌كند.
بنابراین رژیم‌های سرشار از پروتئین باعث كاهش وزن بدن و كاهش اشتها می‌شود.

نتایج این مطالعه در نشریه "‪"american journal of clinical nutrition‬ به چاپ رسیده است.

منبع: آژانس بدنسازی ایرانیان

نوشته شده در چهارشنبه 5 مرداد 1384 و ساعت 10:07 ق.ظ توسط : علیرضا
ویرایش شده در - و ساعت -