تبلیغات
بدنسازی - بهترین روشهای کاهش وزن

به نام خدا

بدنسازی
امروز   به وبلاگ  بدنسازی  خوش آمدید


¿بهترین روشهای کاهش وزن
چهارشنبه 5 مرداد 1384

                                                                         

یکی از مشکلات دنیای متمدن کنونی افزایش وزن در اثر کم تحرکی و غذاهای پر کالری غنی شده است بگونه ای که امروز در حدود 75 درصد جمعیت آمریکا و حدود 55 درصد جمعیت ایران دارای چنین مشکلی بوده و به دنبال روشهایی برای کاهش وزن هستند .
کاهش وزن و کم کردن توده چربی بدن به دو عامل زیر بستگی دارد

1. رژیم غذایی

2. ورزش

3. مصرف چربی سوز ها

معمولا مشکل افزایش وزن پس از ازدواج رخ می دهد و این مسئله در خصوص زنان مصداق بیشتری دارد . از سوی دیگر هرچه سن فرد کمتر باشد با سرعت بیشتر و بهتری می توان برنامه های لاغری را دنبال کرد .

بهترین شیوه کاهش وزن برای افراد مسن و ضعیفی که قادر نیستند به علت عدم توانایی بدنی ، بدنسازی را به عنوان ورزش خود انتخاب کنند ، پیاده روی به مدت یک ساعت در روز است که باید به مدت یکماه ادامه پیدا کند تا قلب و سیستم فیزیولوژیک فرد با تحرک خو پیدا کند و سپس برای وی برنامه های سبک کاهش وزن تجویز گردد . توصیه می شود برای چنین افرادی در ابتدا کار با دستگاه در سه ست با تعداد بالا یعنی بین 10 تا 16 تجویز شود و در دو هفته آغازین کار هالتر و دمبل به هیچ عنوان توصیه نمی شود . شایان ذکر است که می باید برای چنین افرادی برنامه غذایی مناسب مبتنی بر میزان کالری و پروتئین مناسب تجویز شود در غیر این صورت هیچ تفاوتی در وزن این افراد ملاحظه نخواهد شد و تنها فرمت بدنی این افراد مطلوبتر خواهد شد که خود یکی از دلایل تشویق این افراد به ادامه ورزش است

اما در خصوص جوانان و افراد تنومند می توان از همان آغاز با برنامه های سبک کاهش وزن شروع کرد البته باید توجه داشت که وضعیت بدنی فرد در چه حد آمادگی پذیرش وزنه و تمرینات هوازی را دارد و برنامه می باید بصورتی باشد که باعث گرفتگی عضلات فرد نگردد چرا که باعث کاهش روحیه و عدم رغبت وی به ادامه تمرینات بدنسازی می گردد

باید توجه داشت که تمرینات هوازی به همراه برنامه های کاهش وزن با دستگاه های بدنسازی نتیجه بسیار بهتر و پر بار تری را به همراه خواهد داشت . پس مربیان همواره توجه داشته باشند که دستگاههای دوچرخه ثابت و دو ثابت را حتما به این افراد به صورت فوق برنامه توصیه و حتی آنان را تشویق به خرید این دستگاهها در منزل کنند .

اما در خصوص رژیم غذایی ، رکورد کاهش وزن ایران با این روش متعلق به فردی 26 ساله است که وزن خود را از 184 کیلوگرم به 82 کیلوگرم رسانده است . البته مطمئنا اگر بخواهیم بگویی که این کاهش وزن به صرف تغییر متد های تغذیه بوده کمی غیر منصفانه به نظر میرسد و باید مطمئن باشیم که این فرد در برنامه های خود ورزش را هم گنجانده بوده است . اما در خصوص برنامه های غذایی ، بهترین راهکار مراجعه به یک متخصص تغذیه و آشنا به علوم ورزشی است و بهترین برنامه برنامه ای است که با توجه به فرمت و وضعیت بدنی فرد پایه ریزی شده باشد و استفاده از برنامه های ثابت و کلی که در کتب و مجلات وجود دارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
شایان ذکر است که سایت آرمان مدیکال به زودی کار خود را زیر نظر دکتر روبرت آرمان متخصص تغذیه و علوم ورزشی آغاز خواهد کرد و هدف این سایت کمک به بدن سازان برای داشتن بدنی بهتر و مطلوبتر با ارائه برنامه های غذایی و ورزشی مبتنی بر پارامتر های علمی است

اما در خصوص داروهای کاهش وزن ؛
اسم های تجاری و تبلیغات این داروها در حال حاضر قسمت عظیمی از تبلیغات روزنامه ها ؛ مجله ها و حتی ماهواره را به خود اختصاص داده است اما در خصوص خرید دارو ها و چسب های لاغری و حتی ماساژور ها توصیه می شود که حتما با یک متخصص مشورت شود تا علاوه بر تشخیص اصل بودن اجناس ، در مورد کارائی و مضر نبودن محصول اطلاع کافی داشته باشد .
در حال حاضر چهار محصول ال - کارنیتین ، فت بنر ، هیروکسی کات و زنادرین تقریبا دارای بهترین عملکرد در این حیطه هستند که در مقاله ای نحوه مصرف انها را شرح خواهیم داد . البته در صورتی که پوست فرد آبدار باشد قرصهای کاتکس 2 و کاتکس 3 توصیه می شود

به هر صورت مسئله اضافه وزن از مسائلی لست که اگر با نحوه ی صحیح با آن برخورد شود به آسانی حل میگردد و تنها فرد می باید دارای اراده ای قوی و برنامه ای علمی باشد تا به آسانی این راه را طی کند و به وزن مطلوب خود برسد

نوشته شده در چهارشنبه 5 مرداد 1384 و ساعت 10:07 ق.ظ توسط : علیرضا
ویرایش شده در - و ساعت -