تبلیغات
بدنسازی - برنامه غذایی متعادل

به نام خدا

بدنسازی
امروز   به وبلاگ  بدنسازی  خوش آمدید


¿برنامه غذایی متعادل
سه شنبه 4 مرداد 1384

برنامه غذایی متعادل :

بروتئین مورد نیاز بدن را می توان با مصرف گوشت بدست اورد ولی بسیاری از گیاهان نیز دارای بروتئین هستند .گوشتهای گاو وگوساله منبع بروتئین هستند اما چربی زیادی نیز دارند .به همین خاطر عده زیادی از مردم از گوشت مرغ وماهی که چربی کمتری دارد استفاده می کنند .

سبزیجات دارای مقدار زیادی ویتامین مواد معدنی وکربو هیدرات هستند . کربو هیدرات ها امروزه از نظر مردم بد نام شده اند واکثر مردم تصور می کنند نوع کربو هیدرات به همان صورت قند است.

در صورتی که انواع زیادی از کربو هیدرات ها را می توان در کلم و سیبزمینی ودیگر سبزیجات یافت که ارزش غذایی زیادی دارند ولی کالری کمی دارند وبه همین دلیل مصرف انها خیلی سودمند تراز خوردن کربو هیدرات های ساده ای مثل قند معمولی است.
میوه ها نیز کربو هیدرات هستند ولی از نظر ماهیت بیشتر به قند شبیه هستند تا به سبزیجات.

انها فاقد بروتئین بوده ولی منبع خوبی از مواد مغذی دیگر هستند. قند موجود در میوه ها فورکتوز نام دارد که خیلی شیرین تر از قند و شکر معمولی است.به همین دلیل کالری بیشتری به شما میدهد.

تحقیقات اخیرنشان داده است یک برنامه غذایی خوب باید به صورت زیر باشد:   

 

بروتئین :                                                             12 درصد

 

کربو هیدرات:                                                        58 درصد

 

چربی :                                                              30 درصد

 

یعنی به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدنتان باید یک گرم بروتئین مصرف کنید وحداقل نیاز به کربو هیدرات نیز80  گرم است که در صورت تمرین باید بیشتر شود

اکثر ورزشکاران وبدن سازان مقدار بیشتری بروتئین مصرف می کنند به ازاء هر کیلو گرم از وزن بدنشان بیشتر از دو گرم بروتئین.متخصصان اعتقاد دارند که مردم بیش از حد نیاز خود بروتئین مصرف میکنند ولی به مقدار کافی کربو هیدرات مصرف نمی کنندو همه ی ما میدانیم که خوردن  بیش از حد چربی ها مضرهستند .

نوشته شده در سه شنبه 4 مرداد 1384 و ساعت 05:07 ق.ظ توسط : علیرضا
ویرایش شده در - و ساعت -